האם יש היגיון לצום את ארבעת הצומות: צום גדליה (ג' בתשרי), י' בטבת, י"ז בתמוז וט' באב?


מקור: האם יש היגיון לצום את ארבעת הצומות: צום גדליה, י' בטבת, י"ז בתמוז וט' באב?

לכבוד צום תשעה באב נוהגים רבים לצום ונשאלת השאלה מדוע? – שיתוף חוזר של רשומה. צום קל!

4 מחשבות על “האם יש היגיון לצום את ארבעת הצומות: צום גדליה (ג' בתשרי), י' בטבת, י"ז בתמוז וט' באב?

  1. max maxmen

    ובכן, בעל המאמר היקר מסכים לכאורה שאם אנו בגלות, אז צריכים לצום (אגב צום גדליה נשארת לתמיד כי הוא צום על רצח מנהיג) השאלה היא רק מהי גלות ומהי גאולה.
    ובכן גלות על פי היהדות היא שיעבוד מלכויות אז למה בעל המאמר הנכבד מבדיל בין מלכות למלכות ? הרי מלכות זו היא מערכת רובוטית כלשהי שהאדם הוא אצלנו רובוט בוודאי לא בן חורין (ואין לנו דוגמא יותר חזקה מהטיעון של השופט ברק שאין לנו כאזרח זכות מוקנה לנשום בלעדי הסכמת המערכת. אין לנו זכות לאגור מים בארץ ירושתינו על פי החוק של המערכת. הילדים לא שייכים לנו רק המערכת הוא הוא ההורה העליון וזאת הסיבה שהם יכולים לשלוח (במלחמה האחרונה בעזה) שבע רווקים עם נגמ"ש מימי התורכים למותם הבטוח בלי לתת עליו את הדין)
    אז אייך רואים את זה הנביאים:
    וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל, אֵת כָּל-דִּבְרֵי יְהוָה, אֶל-הָעָם, הַשֹּׁאֲלִים מֵאִתּוֹ מֶלֶךְ. וַיֹּאמֶר–זֶה יִהְיֶה מִשְׁפַּט הַמֶּלֶךְ, אֲשֶׁר יִמְלֹךְ עֲלֵיכֶם: אֶת-בְּנֵיכֶם יִקָּח, וְשָׂם לוֹ בְּמֶרְכַּבְתּוֹ וּבְפָרָשָׁיו, וְרָצוּ, לִפְנֵי מֶרְכַּבְתּוֹ. וְלָשׂוּם לוֹ, שָׂרֵי אֲלָפִים וְשָׂרֵי חֲמִשִּׁים; וְלַחֲרֹשׁ חֲרִישׁוֹ וְלִקְצֹר קְצִירוֹ, וְלַעֲשׂוֹת כְּלֵי-מִלְחַמְתּוֹ וּכְלֵי רִכְבּוֹ. וְאֶת-בְּנוֹתֵיכֶם, יִקָּח, לְרַקָּחוֹת וּלְטַבָּחוֹת, וּלְאֹפוֹת. וְאֶת-שְׂדוֹתֵיכֶם וְאֶת-כַּרְמֵיכֶם וְזֵיתֵיכֶם, הַטּוֹבִים–יִקָּח; וְנָתַן, לַעֲבָדָיו. וְזַרְעֵיכֶם וְכַרְמֵיכֶם, יַעְשֹׂר; וְנָתַן לְסָרִיסָיו, וְלַעֲבָדָיו. וְאֶת-עַבְדֵיכֶם וְאֶת-שִׁפְחוֹתֵיכֶם וְאֶת-בַּחוּרֵיכֶם הַטּוֹבִים, וְאֶת-חֲמוֹרֵיכֶם–יִקָּח; וְעָשָׂה, לִמְלַאכְתּוֹ. צֹאנְכֶם, יַעְשֹׂר; וְאַתֶּם, תִּהְיוּ-לוֹ לַעֲבָדִים. וּזְעַקְתֶּם, בַּיּוֹם הַהוּא, מִלִּפְנֵי מַלְכְּכֶם, אֲשֶׁר בְּחַרְתֶּם לָכֶם; וְלֹא-יַעֲנֶה יְהוָה אֶתְכֶם, בַּיּוֹם הַהוּא
    לסיכום:
    ברור לנו מכאן שכל מלכות זה גלות ולכן בוודאי שיש מקום לצום
    במיוחד שהמלכות שלנו מאמצת הלכה למעשה את דת הקפיטליזם, שאין לך גלות יותר גרוע מיזה בכל ימות .
    האנושות
    בכדי להבין לעומק את הנושא, אני ממליץ מאוד על כמה מאמרים שלי
    "הפרדוקס היהודי של מילטון פרידמן"
    https://socialrevolutioninhumanthinking.wordpress.com/2017/01/25/%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%93%D7%95%D7%A7%D7%A1-%D7%94%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%98%D7%95%D7%9F-%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%93%D7%9E%D7%9F/
    "!! חוק יסוד האלום ?! הפרדוקס היהודי של נתניהו"
    https://socialrevolutioninhumanthinking.wordpress.com/2017/01/25/%D7%97%D7%95%D7%A7-%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%93-%D7%94%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%93%D7%95%D7%A7%D7%A1-%D7%94%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99-%D7%A9%D7%9C-%D7%A0%D7%AA%D7%A0%D7%99/

    אהבתי

    1. Georgvon1 מאת

      גלות זה לא שיעבוד ואיני אומר שאנו בהכרח צמים על הגלות, אלא אם אנו צמים על הגלות, כיום יש שלטון מהעם שלנו. לא מצוי אצלנו במקורות שנחשבנו בגלות בזמן מלך שנוא. וכן לגבי מלך השולט בנתיניו.

      אהבתי

      1. max maxmen

        על פי החשיבה המקראית וגם החז"לית כל שלטון זה שיעבוד מלכויות. השלטון היחידי בדיעבד שהיה לכאורה טוב
        מבחינתינו היית מלכות דוד שדנים אותם (הדגש היא על "דנים" אותם) כלומר הסמכות היא בידי נבחרי הציבור = סנהדרין

        מבחינת עבדות אין ממש הבדל בין שלטון יהודי ללא יהודי (מהרבה מבחינות פרקטית עדיף לנו שלטון זר כי )
        (היהודי לא יכול להישלט ולא לשלוט

        אבל נעזוב לרגע את השלטון ומשמעותו
        בני אנוש היום תחת אליל הכסף והקניינים ככה שלמי שאין כסף אמור למות בשקט תחת הגשר
        ככה שלכאורה אם הוא חפץ בחיים הוא חייב להיות חלק בחלוקת העבודה ?! אז אין לך גלות יותר גדולה מיזה
        נכון שאומרים חז"ל שבמקום שאין זכות אבות (= נחלה פרטית בארץ ישראל) זכות המלאכה עוזרת במקום זכות אבות, אבל בכל זאת זאת עבדות ועבדות נקרא גלות

        הצום" זה שיטה כמו הפגנה או עצרת חברתית, כלומר זה משיכת תשומת לב לעורר את בני אנוש לפעול, לא צמות ולא תפילות בציבור הם דברים מיסטיים דביליים, יש להם מטרה ברורה של משיכת תשומת לב ציבורי על דרך אין השכינה (= הכוח האלוהי של היחד) שורה אלא על ציבור של לפחות עשרה איש

        אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.