קרולה הילפריך – דברי סנגוריה על המרצה מהעברית שחטאה באכפתיות והסבירה משהו לסטודנטית חיילת


כותרות האתרים צעקו השבוע האינטרנט שמרצה באוניברסיטה העברית נזפה בחיילת ישראלית על זה שהיא בצבא הישראלי. חברים רבים שלי בפייס תקפו את המרצה השמאלנית ואמרו שהיא חצופה ועוד שלל מילות גנאי. מדובר בחוקרת ספרות ותרבות. מרצה בכירה בחוג לספרות כללית והשוואתית ובתכנית ללימודי תרבות שלמדה פילוסופיה וספרות באוניברסיטאות מינכן, ברלין, וירושלים. כעת המבטא שיש לה בעברית מובן.

הנה הסרטון שמתעד חלק מהשיחה בין המרצה לחיילת ותודה למסריט האלמוני:

 

 

וכך כתב על זה עיתון מסוים: "במהדורת החדשות של "כאן" נחשפה אתמול (שלישי) תקרית חמורה, שבמסגרתה העירה מרצה בשם ד"ר קרולה הילפריך מהפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה לסטודנטית שהגיעה כשהיא לבושה במדי צה"ל. התקרית החלה לאחר שסטודנטית ערבייה העירה לחיילת, ובין השתיים פרץ ויכוח. לאחר ההרצאה ניגשה המרצה לחיילת ונזפה בה בחומרה. "את לא יכולה להיות נאיבית ולבקש שיתייחסו אלייך כאזרחית, כשאת מבקשת להיות במדים. את חיילת בצבא של ישראל ויתייחסו אלייך בהתאם", אמרה לה".

אני שומע בתיעוד מרצה אכפתית שמרגישה צורך להסביר לחיילת מדוע סטודנטית העירה לה משהו. איני רואה נזיפה. זה ברור שהתנדבות בצבא או להתעקש ללבוש מדים הן ערכים מסוימים שיכולים להתפס רע בידי אנשים אחרים. ומי שלא רואה זאת הוא מושפע מערכים קונצנזוסיאלים או מערכים מיליטריסטים המקדשים עניינים צבאיים.

נראה שהבחורה לא מבינה מדוע שמישהו לא יאהב את זה שהיא חיילת או מגיעה לצבא. היא לא נחטפה לצבא, אלא התנדבה, כך לטענתה. זו עובדה שמישהו לא אהב זאת, כעת המרצה מסבירה שיש כאן מיליטריזם, פגיעה בחברה אזרחית, בחירה לשים מדים. ואני לא אתפלא אם גם נאמר שערביה שחשה מדוכאת על ידי הצבא ישראלי חשה צורך להעיר איזו הערה נגד המדים או הצבא. לבסוף המרצה אומרת לחיילת שהיא מצטערת שאין לה כעת זמן, היא צריכה ללכת לכיתה אחרת ושהיא תשמח לקרוא מכתב בנושא מהחיילת. נשמע לי התנהגות אדיבה מאוד. אני חושב שהמרצה בגלל האכפתיות הנחמדה שלה, כעת סובלת מ"עליהום" ציבורי על לא עוול בכפה במקרה הזה.

אני לא רואה כאן הצקה לחיילת בכיינית, אולי אמרו לה מילה או משפט, ביג דיל. האוניברסיטה לא אמורה להתערב בכל אמירה בין סטודנטים. נראה לי שהחיילת התרגלה לפנות לגורמי סמכות שיעזרו לה וכשהמרצה סירבה להתערב לטובתה ועוד הסבירה את המניעים של הערביה שהעירה לחיילת זה הפליא אותה וגרם לה לבכות. "חאלאס" המדינה ומנגנונים הקשורים למדינה לא אמורים להתערב בכל נושא שתינוקות מהעם רוצים. יש חופש ביטוי פה, הגיע הזמן שנפסיק לבכות על כך.

משום מה הוחלט שמדובר בנזיפה של המרצה כנגד החיילת המסכנה וכתוצאה מכך התארגנה הפגנה והנה תיעוד:

 

אז אולי המרצה שמאלנית ואפילו שמאלנית קיצונית, אולם נראה לי שבמקרה הזה משלהבים את הציבור על משהו שהיא לא עשתה. כמובן שלגיטימי לרצות בהתפטרותה כי היא לא פטריוטית ישראלית. זכותו של האדם להתמקח על גורלו.

לסיום, בונוס, קטע מדברי לייבוביץ שאיני חסיד שלו לגבי תפקידה של המדינה כמסגרת ולא כתוכן ושכדאי לצמצם את מעורבותה. אני לא ליברל כמו לייבוביץ ואני חושב שהמדינה היא סוג של ערך ושאי אפשר לפצל בין ערכים למעשים וכדומה, וכן איני ליברל שחושב שחייבים לצמצם את מוערבות המדינה. אני מאמין ביחסי כוח בהתאם לאינטרס של מקבלי ההחלטות. ברם במקרה שלנו זה בזבוז משאבים שגורמי סמכות אמורים להתערב למען חיילת בכיינית שטוענת שהיא מגנה על המדינה.

הנה הקטע:

 

 

 

והאבסורד הוא שהחיילת אומרת שהיא בצבא לשמור על המדינה. הצבא שולח אותה ללמוד אצל מרצה שמבינה מדוע שמישהו יעיר לחייל שלובש מדים ואז החיילת בוכה. החיילת צריכה להעריך את המרצה שעוזרת לה לשמור על המדינה על ידי הלימוד באוניברסיטה. לפיכך בעצם המרצה בזה שבטעות גרמה לחיילת להפגע ולבכות היא שומרת על המדינה אולי…

נ.ב. לאחר פרסום הרשומה בשישי, ביום ראשון דף בפייסבוק בשם מדינת ירושלים פרסם את התחקיר שלו בנושא, שאפו.

17 מחשבות על “קרולה הילפריך – דברי סנגוריה על המרצה מהעברית שחטאה באכפתיות והסבירה משהו לסטודנטית חיילת

  1. אוריהיפפו

    מסתבר שהילפריך חתומה על כתב פלסתר אנטישמי שפורסם במהלך צוק איתן (23.7.2014,) בכתב העת היוקרתי The Lancet
    הקריאה דרשה מהעולם לנקוט סנקציות מיידיות נגד מדינת ישראל המפלצתית כולל חרם והפסקת המסחר עם ישראל.

    במסמך שעליו חתמה – יחד עם צדיקים נוספים כמו המרגל ד"ר אודי אדיב ושלל אקדמאים מדושני פנסיות התקציביות – דווחו החוקרים לעולם הרחב על האמת, לשיטתם.
    על פי המכתב ישראל "מבצעת מעשי טבח איומים", אשמה ב"פשעים נגד האנושות", "שימוש בגז", "פשעי מלחמה", ולמעשה ישראל "פועלת במכוון להרוס חיים של חפים מפשע" ותושבי עזה נמצאים במתקפה חסרת מעצורים של "אחת ממכונות המלחמה הגדולות והמתוחכמות בעולם". הכל בהתנהגות ישראלית שמהווה "עלבון לאנושיות".

    אגב שיימינג, המכתב מציין ב'חרדה' שמכיוון שמרבית האקדמאים הישראלים לא חתמו על הקריאה אין מנוס אלא מלהסיק שכל מי שלא חתם על המכתב הם שותפים לפשע (complicit) ואחראים לביצוע הטבח וההרס של עזה.

    ובשורה התחתונה,
    וואלה, יש מצב שהילפריך חיה את החלום הגרמני.
    אחרי שהסבים שלה שחטו את הסבים שלנו, הבחורה חיה בישראל, מתפרנסת מהמיסים של עם ישראל שנאלץ לממן כתיבה שלה על 'תיאוריות ביקורתיות' ושאר גיבובים (גגלו ותראו), חותמת על עצומות ומכתבים שמגנים את ישראל ישראל ולקינוח משפילה יהודים עם מדים.
    ומי בכלל יגיד לה מילה?
    הרי היא סך הכל חיה על חשבון כולנו..

    לינקים וסימוכין:
    נוסח המכתב כפי שפורסם – https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S0140-6736%2814%2961044-8
    העתק החתימות ובתוכם חתימתה של ד"ר הילפריך –http://www.codajic.org/sites/www.codajic.org/files/An%20open%20letter%20for%20the%20people%20in%20Gaza%20The%20Lancet.pdf

    Liked by 1 person

  2. קמיליה

    תוספת למקורות, מהם ניתן להסיק טוב יותר על הגורמים המניעים את המרצה הנ'ל

    http://rotter.net/forum/scoops1/524249.shtml?utm_source=rotter.net&utm_medium=newsticker

    הטענה שהמרצה הנחמדה בסך הכל התאמצה לעזור לסטודנטית להבין את המציאות (שיש הרבה אנשים, כולל באונ' העברית, התופסים את כל חיילי צה'ל כפושעי מלחמה נתעבים, ומכאן שעליהם להתבייש במדי הצבא שלהם ו/או לשאת בהבנה ובהשלמה את היחס העוין שיופנה כלפיהם) – נתפסת בעיני כתמימות או כהיתממות.
    יותר מכך, יש כאן התעלמות בוטה מהעובדה שללא השירות בצה'ל האוניברסיטה העברית בירושלים הייתה הופכת כבר מזמן לאוניברסיטה הערבית באל קודס. לאמונתי -ה"חברה האזרחית" בישראל (עליה המרצה מנסה לכאורה להגן) ממשיכה להתקיים רק בזכות חיילי וחיילות צה'ל.
    השמאל הקיצוני בישראל יחד עם חרדים אנטי ציונים, אולי זכאים להתייחס לחורבן מדינת ישראל כברכה ולא כאסון נוראי. אך בעיני היה מכובד יותר לולא ביקשו לקבל את משכורתם ממדינת ישראל.

    אמנם ניתן להתייחס לחיילת כילדה נודניקית ובכיינית, שאינה מסוגלת לפתור את בעיותיה בכוחות עצמה.
    אך ניתן גם להניח שהיא דורשת, באסרטיביות המתבקשת, את זכותו של כל לובש מדי צה'ל לקבל יחס מכבד – בכל אחד ואחד מהמוסדות הציבורים של מדינת ישראל. יחס אותו ברור שלא קיבלה.

    ובנימה אישית וסוביקטיבית – מאוד קשה לי לשמוע אנשים, בעלי מבטא גרמני מאוד כבד, שנוזפים ביהודים/יות. על אחת כמה וכמה אם הנזיפה קשורה לנכונותם של אותם יהודים/ות להגן על עצמם גם בכוח הזרוע.
    חשבתי שתבין את הסנטימנט הזה.

    אהבתי

    1. Georgvon1 מאת

      אין לי בעיה שיתקפו אותה על סמך דברים בעייתים שהיא עשתה או אמרה וכדומה. ברם אין עניין לתקוף אותה על דבר שהיא לא עשתה ואז להתפס כלא אמין. במקרה הזה, מתוך מה שיצא לי לקרוא ולשמוע היא לא נזפה בה, היא הציגה דעה שרואה במדים משהו בעייתי. ביג דיל.

      אנו מספיק חזקים בשביל להכיל דעה כזאת ולהמשיך לשמור על המדינה באמצעות הצבא.

      אהבתי

  3. אוריהיפפו

    וזו היתה תגובה מאחת המשתתפים אצל תמריץ שאתה כל כך מהלל, זיינת שכל קשקשנית שבדרך מתמריץ אליך היתה אמורה לעבור דרך פסיכאטר לקחת רטלין. ברור לך שהיא לא הבינה כלל מה שכתבת, סובלת מקשיי ריכוז חמורים או שפשוט יש לה עניין לברבר מה שהיא מרגישה ומה שהיא חושבת, הבלוגים הם יומנה האישי. הזמנת קיבלת, עדיף כמות על איכות

    אהבתי

  4. אוריהיפפו

    אני שומע בתיעוד מרצה אכפתית שמרגישה צורך להסביר לחיילת מדוע סטודנטית העירה לה משהו…אתה נאו שמרן או נאו נאיבי? אם יש בכלל דבר כזה נאו שמרן שנשמע לי יצירה הזויה שלקוחה מהפוליטיקה האמריקאית של תקופה שלפני שנולדת
    החילת לא צריכה לעמוד במצב שסטודנטית ערבושית מרגישה בטחון לגעור בה, ומישהו היה צריך לבעוט לערביה באחוריה. על זה אתה צריך לכתוב בהרחבה. להסביר מה המניעים של הערביה שחשה מדוכאת על ידי הצבא ישראלי חשה צורך להעיר איזו הערה נגד המדים או הצבא????? אז תסביר גם את מניעיו של האנס המנומס? הערביה נמצאת במדינת היהודים בחסד ולא בזכות. היא ללא ספק שיכת לצד של האויבים שלנו, לצד שרצה לחתוך לנו את הגרון וגם עשה את זה במקומות שערביי ארץ ישראל הצליחו להניח את ידם על ישובים ישראלים בגדה המערבית ב 48-9. אתה קצת יורד מהפסים כשאתה נותן סנגוריה פה, נופל למלכודת של הנאו ליברלים שהכל מותר שאין שחור ולבן ואין חוקים. מה דחף אותך לנסות להגן על המרצה? חוש צדק מפותח מדי? תנסה לראות את התמונה בגדול, יש דברים שלא צריך להבין.

    אהבתי

    1. Georgvon1 מאת

      אוריהפפו, זה מעיד על גישה פוליטית מסוימת, אמת. אולם לא ראיתי נזיפה ולא ידעתי שיש עוון להיות חריג ושמאלן בישראל. לגבי הסבר מניעיו של אנס, ברור שניתן להסביר מניעים שלו, ולפעמים גם רצוי כדי שנוכל להבין איך הוא פועל וכך להישמר מפני אנסים. אולם קל לראות שהאנסה המנומס הוא עבריין ולעומת זאת לא ידוע לי על עבריינות בהקשר שלנו.

      אהבתי

  5. אוריהיפפו

    ד”ר גדי טאוב, מרצה בכיר במגמה לתקשורת ומדיניות ציבורית באוניברסיטה, אמר ל’מידה’ כי “עצם העובדה שמרצה חשבה שהתבטאות כזו היא לגיטימית, מעידה עד כמה הרחיקה לכת הפוליטיזציה של האקדמיה”.

    לדברי טאוב, לא מדובר באירוע נקודתי. “זו טעות לראות בזה תופעה מבודדת. תוכניות ל”זכויות אדם וצדק מעברי” או לימודי מגדר – זו אידיאולוגיה במסווה של מחקר. מילא אם הייתה פוליטיזציה והיה נשמר חופש הדעה, אבל מי שמסלק מהכיתה סטודנט במדים חושב שמותרת פוליטיקה, רק בתנאי שזו הפוליטיקה שלו. טוב עשתה האוניברסיטה שהסתייגה מן המעשה הזה חד משמעי”.

    מרצה ותיק אחר באוניברסיטה סיפר בשיחה עם ‘מידה’ כי “ליבו נחמץ” כאשר שמע על התקרית לראשונה. “לא האמנתי שזו האוניברסיטה שבה למדתי והשלמתי תארים, אבל לצערי זה לא מקרה בודד. היום הגישה הרווחת היא “ביקורתיות”, שזה פשוט שם קוד לניאו-מרקסיסזם”.

    לדבריו, אפשר גם לראות מתגובת האוניברסיטה שזו “רוח המפקד”. “הם מנסים להשתיק את זה עם התנצלות. אני מכיר אישית את ראשי האוניברסיטה – הם אולי לא שמאל קיצוני לחלוטין, אבל הם יותר קרובים לשם מאשר לציונות סבירה”.

    יש עוד מרצים שחושבים כמוך?

    “בוודאי שיש, אבל הבעיה היא שמי שנוקט פעולה בעניין וסוטה מרוח המפקד ישלם את המחיר”.

    למה הכוונה?

    “לא תקבל קידום, לא תקבל כספי מחקר. יתעלמו ממך בכל דרך אפשרית בגלל הדעות הפוליטיות שלך. אם אתה מורה וחוקר גרוע אבל מחזיק בדעות הנכונות אף אחד לא יגע בך, אבל אם חלילה חושדים בך שאתה מצביע למפלגה בקואליציה או שאתה אומר שלראש הממשלה מגיעה חזקת החפות, ההתעמרות היא מיידית. אתה צריך אומץ להיות ציוני ולהגיד את האמת. הם משוכנעים שהם הסובלנים, אבל מאמינים שכל מי שלא חושב כמוהם הוא גזען חשוך”.

    קראת את השורות האחרונות? "אתה צריך אומץ להיות ציוני ולהגיד את האמת. הם משוכנעים שהם הסובלנים, אבל מאמינים שכל מי שלא חושב כמוהם הוא גזען חשוך”. אתה יכול להעיר שאולי העליהום על המרצה היה מוגזם אבל אתה לא יכול להגיד הפוך.

    Liked by 1 person

    1. Georgvon1 מאת

      אוריהיפפו, אם כך, זה חמור מאוד, אבל זו סוגיה אחרת. זה לא קשור לנזיפה אלא לכך שהגילדה האקדמית בישראל מקדמת את מי שמוצא חן בעיניה ויש מתאם עם דעות אנטי ציוניות.

      אהבתי

  6. אוריהיפפו

    ד”ר דני אורבך, מרצה בחוגים להיסטוריה ולימודי אסיה באוניברסיטה, אמר בשיחה עם ‘מידה’ כי מדובר ב”אירוע מחפיר”. “לא הייתי עד לאירוע וכל מה שאני יודע זה מה שקראתי בתקשורת ומשיחות עם מרצים אחרים, אבל כל הצקה לסטודנט בגלל מה שהוא לובש היא דבר מחפיר. מבחינתי אין שום הבדל בין הצקה לחיילת בגלל המדים או לסטודנטית ערביה שלובשת חיג’אב. אין לאף אחד זכות להתערב במה סטודנטים לובשים”.

    יש הבדל בין הצקה לחיילת או סטודנטית ערביה שלובשת חיג'ב. החיילת בבית שלה הערביה אורחת, וכן יש ערך למדים. חיל במדים הוא יותר מאזרח ביחוד במדינה כמו שלנו. בארה"ב יש שלל הטבות לחילים משוחררים ומתיחסים להם בכבוד ומודים להם ברחוב על שרותם עבור המולדת.

    מה אלהים היה אומר וכותב על החיים? באתר אציג הגיגים אלוהיים על פי ראות עיניי ואקווה שתהנו. בהצלחה!
    בבקשה, ברוח האלוהים, נשמע את דעתך

    אהבתי

    1. Georgvon1 מאת

      אוריהיפפו, לגבי אורבך, אני מסכים עימו שאפשר להגיד שהצקה לחייל ללא סיבה לגיטימית זה מחפיר.

      לגבי דבריך, אני לא בטוח שהערביה אורחת פה אשזה לא הבית שלה. אכן מובן מדוע יהא לחייל ואפילו לשעבר יחס מיוחד וגם הטבות, אבל מדוע שיהיה אסור להעיר לו?

      אהבתי

  7. אל רום

    שמע יאירו עיניך הנאו שמרניות למשמע דברים אלו בהם עסקינן:
    כדי לסכם זאת בקצרה נצטט פרשן אחר בן זמננו, יובל לוין, שאמר בעת קבלת פרס בראדלי בשנת 2013:

    “על פי דעתי שלי, שמרנות היא הכרת תודה. שמרנים נוטים לצאת מנקודת פתיחה של מה שטוב ועובד בחברה שלנו, ועל הבסיס הזה שואפים לבנות. ליברלים לעומת זאת, מתחילים מתוך זעם על מה שרע ומקולקל, ומחפשים לעקור אותו מן השורש”.

    השוק החופשי הוא הדוגמה המובהקת ביותר לתחום בו שמרנים מאמצים לחיקם שינויים הנוגעים ישירות בחיי בני האדם, הרבה יותר מאשר ליברלים יעשו אי פעם. אמנם אותם ליברלים לכאורה טוענים תמיד שהם רק רוצים לעשות את “מה שעובד”, אך כפי שכתב ההוגה השמרן ראסל קירק, המנטרה הזו היא בדרך כלל לא יותר ממתן רישיון ל”סוֹפיסטים, חשבונאים וכלכלנים, לבנות מחדש את החברה על פי דגמים מופשטים”.

    במילים אחרות, הגישה השמרנית גורסת כי ההתקדמות האנושית אינה צריכה להימדד דרך רגשות וכמיהה לעתיד אוטופי בלתי מושג, אלא מול העובדות והאמת של העבר המשותף. האמונה לגבי “מה שעובד” נטועה עמוק בקרקע המציאות, ולא מרחפת גבוה בין ענני תקווה מעורפלת.

    Liked by 1 person

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בברית החדשה מופיע משל השומרוני הטוב. ישו מבקש מחסידיו לנהוג בשכניהם כפי שהיו רוצים שינהגו בהם. תלמיד חכם מתקל אותו ושואל איך תדע מיהו שכנך (בעצם זה לקוח מהמשפט רעך בעברית) וישו נותן הסבר מיהו האדם אליו אתה צריך להתיחס ביושר, זהו אותו אדם שהיה מתיחס אליך ולאחרים ביושר.
    אומנם הטענה שלך שהמרצה הגיבה בצורה שהיא למעשה חינוכית יותר מאשר פוגעת היא נכונה, אבל אתה צריך להתבונן על התמונה כולה. מי היא הבן אדם. ההתנהגות של הערביה היא הטרדה, הצקה והמרצה מגבה אותה. לא יתכן שהצקה לחיל על שהוא מגיע במדים תעבור בשתיקה.
    אתה מבקש להיות מושלם, אתה טוען שכשיש מקום להעביר ביקורת יש להעביר ביקורת אבל זה לא המקום. אי אפשר לנהוג על פי החוקים האלו לאנשים מסוימים. אתה יכול לנהוג כך כלפי האנשים שהיו מתיחסים אליך ביושר, אבל לגבי אנשים שמטרתם לפגוע בך, גם אם עושים זאת בהסבר מלומד ומתחכם, אתה רשאי לנהוג בכלים שלהם.
    לגבי הערביה, היא אורחת אצלנו וחשוב שתבין זאת. יש אורחים שכדאי שיבינו שהם אורחים ויכבדו אותך. הביקורת של הערביה כלפי לובשת המדים מספיקה כדי להבין שהערביה לא רואה את המדינה כמדינת היהודים, החילים הם אויב שלה ושל עמה, היא עם זר. היא לא חלק מאתנו. יש 27 מדינות מוסלמיות, היא יכולה לחפש את מזלה במקום לו היא שיכת. זה לא פה, פה היא לא תורמת אלא מהרסת ומחבלת. היא לא תעשה את חלקה.
    אתה לא צריך להתביש מלטעון שזו מדינת היהודים. שליש מהעם היהודי היה צריך להספות כדי שנקבל את ההכרה והזכות. אנחנו חיים בקרב ברברים חסרי מוסר גרועים מחיות ואי אפשר לנהוג כלפיהם באותו מוסר שאנחנו נוהגים כלפי אנשים תרבותים.

    אהבתי

  9. חיל ותיק

    "את לא יכולה להיות נאיבית ולבקש שיתייחסו אלייך כאזרחית, כשאת מבקשת להיות במדים. את חיילת בצבא של ישראל ויתייחסו אלייך בהתאם", אמרה לה".
    אני שומע בתיעוד מרצה אכפתית שמרגישה צורך להסביר לחיילת מדוע סטודנטית העירה לה משהו. איני רואה נזיפה. זה ברור שהתנדבות בצבא או להתעקש ללבוש מדים הם ערכים מסוימים שיכולים להתפס רע בידי אנשים אחרים. ומי שלא רואה זאת הוא מושפע מערכים קונצנזוסיאלים או מערכים מיליטריסטים המקדשים עניינים צבאיים.
    _________________________
    * מדוע לא שמענו הסבר מהמרצה למה בדיוק היא התכוונה? לו באמת הכוונה שלה היתה רק להסביר ולהבהיר את התמונה לחיילת היא היתה צועדת קדימה ומבהירה ומגינה על עצמה ברשתות החברתיות. היא נמנעה מאחר וידעה שהדעות שלה רק ילבו את הביקורת כלפיה.
    * במדינות דמוקרטיות הצבא נחשב למגן העם, למגן הדמוקרטיה, לערך נעלה. אותם אנשים שמתבוננים בעין רעה על ערכים מליטריסטים הם האופוזיציה המסלפת ומעוותת את המציאות המציגה את חילי צה"ל כרוצחים. ישראל עושה מאמצים לגייס דרוזים לשרות הצבאי, להציג את הצבא כהכשר להיות המשרת כאזרח מהשורה, חלק מהמדינה שקנה ביושר את זכותו להיות תושב. 3 שנים מחיי אדם זה מחיר יקר. הצבא תמיד היה קדוש אצלנו. השפלה של מדים זה כמו פגיעה בדגל.
    * במלחמה נגד ישראל השמאל הקיצוני והערבים משתמשים בכל הכלים הירודים ביותר כדי לגרום נזק. אתה צריך לראות את התמונה כולה, אתה לא יכול לשתות את כוס התרעלה כמו סוקרטס כי תגמור כמוהו.

    Liked by 1 person

  10. אוריהיפפו

    זהו סכום של דני אורבך, ולמטה לינק לפרוט הנושא. נראה שההבחנה שלך היתה נכונה

    אני יודע שלכולם נמאס לשמוע על זה, אבל למען ההגינות, חשוב לציין שיש התפתחות עובדתית חשובה בפרשת החיילת והמרצה באוניברסיטה העברית.

    ראש התוכנית ללימודי תרבות, פרופ' ניקול הוכנר, עשתה עבודה תחקיר די מקיפה, וראיינה את המרצה, את הסטודנטית-קצינה ו-12 סטודנטים אחרים שהיו נוכחים בשיעור. מתוצאות הראיונות עולה שפרופ' חיים וייס צודק: הקצינה לא הוטרדה על ידי עמיתתה הפלסטינית, רק נענתה בגסות כשניסתה לדבר איתה. כמו כן, הקצינה לא רצתה לפרסם את האודיו או הסרטון. לא ברור לנו אם "אם תרצו" היו אלו שהפיצו את הסרטון לתקשורת מלכתחילה, אם כי אני חושד בכך, אבל דבר אחד ברור: לדבריהם שלהם, הם סייעו לפמפם ידיעה זניחה בכאן 11 לכותרות העיתונים הארציים, ובכך הפיצו תקרית שהחיילת עצמה רצתה שלא תופץ.

    התיאור במכתב של פרופ' הוכנר עשיר, מלא בעובדות ומשחזר את הדיאלוגים שהתרחשו בכיתה באופן מדויק ממש. אין סיבה לפקפק באמינות שלו.

    הדברים מאירים את אנשי אם תרצו באור שפל במיוחד, מכיוון שהם פגעו גם באישה שהיתה פעילה בארגון שלהם, וסייעו להפיץ ידיעה שהיא לא רצתה שתופץ, רק כדי לסחוט דקות של תהילה ברשת.

    אני עדיין מסוייג מאופן הדיבור של ד"ר הילפריך וכמה מהדברים שאמרה, אבל כעת מסתבר שגם הטרדה לא היתה כאן, רק דיבור קצר רוח ולא ממש מנומס. הסיפור הפך לנון-אישו. טוב שהנהלת האוניברסיטה הבהירה שחיילים במדים רצויים בקמפוס, אבל ראוי להבהיר גם שהממצאים החדשים מציגים את ד"ר הילפריך באור הרבה יותר טוב מאשר הפרסומים הראשוניים, ולתת לה גיבוי לאור מכתבי האיום ויתר השיקוצים שהיא מקבלת.

    https://mekomit.co.il/%D7%90%D7%99%D7%9F-%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%93%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%AA-%D7%A4%D7%9C%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%AA%D7%95%D7%A7%D7%A4%D7%AA-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%91%D7%9E/

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.