הרב חיים קינבסקי טועה – וא-סימטריה בין חילונים לחרדים


מיליוני יהודים מעריצים את הרב קינבסקי. כשהוא מנחש נכון נותנים לו קרדיט. כשהוא טועה ומטעה מאשימים את העסקנים שלו – כדאי לקרוא את נדב שנרב בנושא. ואומרים שהוא לא טעה כלל. יש לו כוח התורה ולכן זה חילול הקודש להגיד שהוא טעה או טועה. והוא לא יכול לטעות בכלל כי יש לו רוח הקודש והוא גדול הדור או כי אנחנו לא יכולים לדעת אם הוא טעה כי אנו לא בדרגתו הרוחנית הגבוהה.

הרינו מורים ומגדירים כדוגמה-שבהתגלות [את העיקרון] כי הכהן הגדול של רומא [האפיפיור], כאשר הוא מדבר בשבתו על כסאו (ex cathedra), היינו בהיותו במילוי תפקידו כרועה וכמורה-דת של כל קהל הנוצרים מכח סמכותו האפוסטולית [השליחותית], ומגדיר דוקטרינה הנוגעת לענייני אמונה ומוסר כראויה להתקבל על הכנסייה האוניברסלית [הקתולית] – הרי שבעזרה האלוהית המובטחת לו על ידי פטרוס המבורך, הריהו מחזיק באותה אַלְטָעוּת שחפץ הגואל להעניק לכנסייתו בענייני אמונה ומוסר, ולפיכך קביעות אלה של הכהן הגדול מרומא הן בלתי ניתנות לשינוי, וזאת מכוחן-שלהן ולא מכח הסכמת הכנסייה. אשר על כן, מי אשר יעז פניו, חס וחלילה, להמרות את פי קביעתנו זו – יהיה באנתמה [חרם]. – אני מצטט את עיקרון האל טעות הקתולי כדי שנוכל להשוות ולהבין התהליך ממבט כללי יותר.

אולם הוא עדיין טועה כשהוא בחר בעסקנים המסוגלים להטעות אותו. אזי בטוח שהוא לא אל כשל. וכאן רואים בעיה לוגית חרדית. מאמיני הרב קינבסקי, תחשבו מסודר קצת.

בכל מקרה הייתי מצפה לשמוע יותר ביקורת בחברה החילונית והדתית וגם החרדית נגדו. מותר לחלוק ומותר להתווכח ומותר להגיד שהוא טועה.

יש כאן מנהיג שלא עומד כל כך לביקורת הציבור ולכן קשה לתקן אותו. וכעת הוא ממלא משבצת חברתית חשובה וכן הוא מהווה מנהיג דעה חשוב במגזר שלו. חייבים לבקר אותו גם כשהוא טועה בקטנה כרגע כשהוא נוכח במשבצת לו הוא מונע ממישהו אחר מוצלח יותר למלא המשבצת.

חשוב לבקר. ביקורת עניינית בסגנון מכבד תגרום לציבור החרדי להבין שיש כאן בעיית פיקוח ואיזון דבר היכול להוביל לרשומות אצלם.

וחשוב לאלו שלא מאמיניו שלא יקבלו את הבכירות שלו. אתם לא משועבדים. אתם לא חייבים להתייחס אליו כרב דתי חשוב. תתייחסו אליו כפוליטיקאי חשוב או דוגמן מצוות חשוב. אתם לא חייבים לקבל גישה של קבוצה דתית מסוימת.

אולם יש בעיה, בעיה של א-סימטריה ביחסי המאמין מול הלא מאמין. המאמין אומר הרב הנעלה והחזק קובע כך והלא מאמין שותק. וכך נוצר מצב שכביכול המשועבדים לרב קינבסקי מפסידים במאבק. כלומר, הם אומרים הרב אמר מה אני יכול לעשות. והאחרים שותקים ולא נותנים קונטרה ובדרך כלל מוותרים.

צריך לתת קונטרה, צריך איזון. אני אומר להם: אני מאמין באל בעל מודל אחר משלך, אני מאמין ברב שטירנר זי"ע או אני מאמין ברב הגאון שר התורה מקיאוולי זצ"ל. אתם יכולים להגיד גם אני מאמין בגדול הדור נתניהו שליט"א או ברב הרצל ז"ל או מרקס זצוק"ל. האיזון הזה עוזר לתקשר עם החרדים בשפה שלהם שהם מבינים יותר. ןכך לא צריך תמיד לכבד את הצד שלהם יותר מהצדדים האחרים.

להלן מספר סרטונים של צאר התורה בנוגע לקורונה. הצפייה מומלצת ומביאה להתעוררות.

3 מחשבות על “הרב חיים קינבסקי טועה – וא-סימטריה בין חילונים לחרדים

  1. max maxmen

    נדב שרנב הוא לא יותר מכל חוצניק (המסתכל מבחוץ), שמבין בציבור החרדי לכל גווניו (הרי אין ציבור או ישות חרדית אחת. זה הסתכלות יחסית של אזרחי המדינה כלפי העוף המוזר שהוא קורה לו חרדים), כמו שאני מבין בתרבות ההודית (ואני דיי מתמצא בתרבות ההודית בכל זאת אני מספיק צנוע לדעת שכחוצניק לעולם אני לא יבין אותם באמת. הרי בכדי להבין לעומק כל קבוצה אנושית במיוחד עתיקת ימין, אתה צריך להתחבר ממש עמם וזה גם לא מספיק הרי אין אדם יורד לסוף דעתו של רבו אלא אחרי ארבעים שנות לימוד).
    השאלות הקשות כאן הוא לא האם החרדי מאמין בר' חיים (כולנו מאמינים בו מלשון אימון ולא מאמינים מלשון עיוור), השאלה האם הציבור הכללי מאמין במערכת וככה גם החרדים מול המערכת. והאם שלציבור אין אימון במערכת, האם הדרך היא לשלוח משטרה אך ורק לשכונות חרדיות. כלומר נהפכנו למדינת משטרה. מה שאין כן בכל איזור אחר של התפשטות הנגיף לא שלחו משטרה מול ילידם והמונים.
    האם בכלכלה\בעבודה מותר מנין ולתפילה אסור מנין. האם מספיק שני מטר מרחק או הנגיף נישא כשמונה מטר?
    כל אלה הביאו את האזרח לא לתת אימון יתר במערכת.
    עד שגנץ פירק את כחול לבן, רוב רובו של המדינה לא לקחו את ביבי נתניהו עם הדרמה שלו ברצינות. לא המדיה הכללית ולא הפוליטיקאים. כולם חשבו שזה רק פוליטיקה.
    לכולנו יש זיכרון לפחות למה שהיה לפני שבועיים שלוש. אתם זוכרים את הסרטון של לפיד למשל?
    רק אתמול יאיר שריקי פרסם תמונה מצה"ל אייך חיילים יושבים ביחד בבקו"ם.
    למה הבת שלי צריכה להגיע לעבודה שיש שם יותר ממנין עובדות, ולבן אסור להתפלל במניין ?
    כלומר כל זה הביא לחוסר אימון מוחלט במערכת. שמצד הכלכלה והצבא מותר הכל. אבל שמגיע לנושאי דת כמו להתפלל במנין וכו' וכו', זה אסור, ואם לא קיימו את הצו, שלחנו עליהם את השוטרים כמו שכל מדינת משטרה בעולם השלישי נוהגת.
    עכשיו מתברר שהנגיף נישא עד 8 מטר באוויר (מחקר שנעשה על ידי חוקרי מכון הטכנולוגיה האמריקני MIT, מצא שרסיסי רוק בהם עלולים להימצא נגיפי קורונה, מגיעים גם עד מרחק של שמונה מטרים לאחר עיטוש או שיעול, ולא שני מטרים כפי שדורשות ההנחיות בעולם – משה פריד בבחרדי היום). כלומר ארגון הבריאות העולמי אמרה שני מטר מספיק. והנה מתברר שזה לא מספיק וזה יכול להסביר את ההתפרצות בישובים חרדים שהם שכונות צפופות. כלומר חרדים נהגו בסדר כמו ככלל הציבור, רק התברר ששני מטר לא מספיק.
    לסיכום:
    1, אני חרדי שגר ובעיר ובשכונה חרדית, לא ראיתי שום דבר חריג. אבל משטרה כאן כאילו אנו מדינת משטרה. וכן, זה מפריע ופוגע. אני לא צריך לשמוע שוטרת ברמקולים כי בא לה לדבר ברמקול ולהשוויץ מול ילדי השכונה שיש לה רמקול.
    2, החוסר אימון במערכת היה כלל ציבורי בגלל הפלונטר הפוליטי.
    3, אם נכון שלא מספיק שני מטר, זה מה שמסביר את החולים הרבים בשכונות הצפופות. כלומר החרדי כמו החילוני התנהג בסדר גמור.
    4, בכל מדינה מתוקנת יש דוברות ישירה בין המשטר למנהיגי המיעוטים. כאן במדינת המשטרה אין דבר כזה, פשוט שולחים את המשטרה לתוך ההמונים והילדים.
    ובכדי להצדיק את הבושה הוחרפה הזו, הם באים לנו עם סיפורי אמונה כאילו לומר: תעזבו את מנהיגיכם, נדב שרנב הוא והמדינה, הוא המנהיג העליון שלכם. למה אתם פנאטים ומאמינים בר' חיים, תראו אותנו כמה אנחנו נאורים שלא יודעים לכמה מרחק הנגיף נישא באוויר, שני מטר או שמונה מטר.
    לסיום:
    כן ר' חיים חשד שההחלטה כלפי בתי הספר והישיבות לא טהורה ובצדק הרי כלפי הכלכלה הם לא נהגו בחומרה בתחילה. הנה בעבודה יש יותר ממנין ולהתפלל אסור במנין אפי' בחוץ\ברחוב.
    החשד והחוסר אימון של המיעוטים מול המדינה היא צודקת הרי בשביל מה משטרה שאפשר להוכיח? הרי כמה קשה להסביר למנהיגי המיעוטים את חומרת המצב ? הרי גם המיעוטים לא חפצי חיים. וככה היה להם אימון במערכת.
    המדינה זכתה בחוסר אימון בזכות.

    אהבתי

  2. ירושלמי

    אמרו חז"ל החושד בכשרים לוקה בגופו. הרב חשד שמישהו רוצה להזיק לו במקום לחשוב בהגיון שההוראות הן לטובתו. סופו שכל מי שהקשיב לו לוקה בגופו ממש. הנטיה לחשוד ולחשוב שתמיד רודפים אותך היא מקור לצרות רבות.

    Liked by 2 אנשים

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.